Ολοκληρώθηκε χτες το Διεθνές συνέδριο του Κέντρου Έρευνας της Βυζαντινής και Μεταβυζαντινής Τέχνης της Ακαδημίας Αθηνών 55 σύνεδροι από 13 διαφορετικές χώρες αγκάλιασαν μια ακόμα πτυχή της Ιστορία του Δήμου Ναυπλιέων

 

epaitika tagmata2

 

Ολοκληρώθηκε χτες με απόλυτη επιτυχία το πενθήμερο διεθνές συνέδριο που διοργάνωσε το Κέντρο Έρευνας της Βυζαντινής και Μεταβυζαντινής Τέχνης της Ακαδημίας Αθηνών σε συνεργασία με τον Δήμο Ναυπλιέων και τον ΔΟΠΠΑΤ.

 
 

Τόσο η παρουσία 55 συνέδρων από 13 διάφορες χώρες όσο και τα πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα του συνεδρίου συνετέλεσαν στην επιβράβευση των προσπαθειών του δήμου για την στήριξη του διεθνούς αυτού συνεδρίου.

Κατά την Τελευταία ημέρα οι σύνεδροι είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά μνημεία του Δήμου Ναυπλιέων καθώς και περιοχές εκτός Δήμου που συνδέονται με το θέμα των φραγκισκανών και των «επαιτικών ταγμάτων».

Αναφερόμενος στο συνέδριο ο Δήμαρχος Ναυπλιέων Δημήτρης Κωστούρος μεταξύ άλλων επεσήμανε: «Πέρα από το επιστημονικό μέρος του συνεδρίου, ήταν μια ευκαιρία για μας να γνωρίσουμε ένα σχετικά άγνωστο κομμάτι της πολυσχιδούς ιστορίας του Δήμου μας. Την σύνδεση του «Τριανόν», της Φραγκοκλησιάς στο Ναύπλιο και του Ι.Ν. Κοιμήσεως της Θεοτόκου Μέρμπακα στην Αγ. Τριάδα με τα «επαιτικά τάγματα». Τέτοιου είδους συνέδρια δεν αναδεικνύουν απλά την πόλη του Ναυπλίου σε συνεδριακό κέντρο, αλλά προβάλουν και την ιστορική φυσιογνωμία της πόλης και του Δήμου μας».

 

Σύμφωνα με όσα ακούστηκαν κατά την διάρκεια του συνεδρίου, το κτήριο «Τριανόν». «σήμερα λειτουργεί ως πολιτιστικό κέντρο αλλά έχει διατηρήσει την επωνυμία του από την εποχή που λειτουργούσε ως δημοτικό κινηματοθέατρο της πόλης. Παρόλο που κάποιοι ίσως να γνωρίζουν ότι αρχικά είχε κτιστεί ως τζαμί κατά την πρώτη περίοδο της Οθωμανικής κυριαρχίας (1540-1686), ελάχιστοι είναι εκείνοι που ξέρουν ότι το 1687, κατά την διάρκεια της Β΄ Ενετοκρατίας (1686-1715), μετατράπηκε σε χριστιανικό ναό αφιερωμένο στον Άγιο Αντώνιο της Πάδοβας, δωρεά του Βενετού αρχιστρατήγου Φραγκίσκου Μοροζίνι. Ο ναός αυτός προοριζόταν για την χρήση των Φραγκισκανών της περιοχής, αφού ο άγιος Αντώνιος της Πάδοβας (1195-1231) ήταν ο πιο γνωστός φραγκισκανός μοναχός, μετά τον άγιο Φραγκίσκο της Ασίζης (1182-1226)».

 

Πολύ ενδιαφέρον έχει και η λεγόμενη «Φραγκοκλησιά», «πίσω από τον γνωστό ναό του Αγίου Σπυρίδωνα, προοριζόταν πιθανότατα για φραγκισκανές μοναχές», όπως φυσικά και η πανέμορφη η Παναγία του Μέρμπακα, στην Αγία Τριάδα.